Home

Uvodna strana

 

6.2         Uticaj promocije na kupovinu meda 

Na pitanje utiče li promocija na veću kupovinu meda, 43% ispitanika je reklo ne. Pozitivno se izjasnilo 34%, a 23% se opredelilo za odgovor  možda. 

Grafikon 2. Uticaj promocije na kupovinu meda 

 Izvor: Rezultati sprovedenog istraživanja iz primenjenog upitnika (videti prilog br. 1.) 

Zaključuje se da bi se na 57% ispitanika promocija pozitivno odrazila kroz povećanu potrošnju meda.  

 

6.3           Kupovina meda od određenog proizvođača 

          Interesantan je podatak da je samo 7 anketiranih potrošača imenovalo proizvođača, to je 11,29% ukupno anketiranih, i to 4 ispitanika je navelo proizvođača Hunjadija, a 3 ispitanika su navela manje poznate proizvođače.           

            Tabela 11. Kupovina meda od određenog proizvođača 

Redni broj

Kupovina meda od određ. proiz.

Broj domaćinstava

%

1.

da

41

66,12

2.

ne

21

33,87

 

ukupno:

62

100,00

 Izvor: Rezultati sprovedenog istraživanja iz primenjenog upitnika (videti prilog br. 1.) 

           Može se zaključiti da bi proizvođači trebali da rade na svom imidžu. Najveći broj anketiranih, i to 66,12% ispitanika kupuje med od određenog proizvođača.           

 

6.4           Uticaj životnog standarda na kupovinu meda 

Ovo pitanje je prvobitno bilo test pitanje, jer je postojala sumnja da veza između standarda i kupovine nije toliko očigledna, no, rezultati  ovog istraživanja ukazuju da je uticaj životnog standarda na kupovinu meda bitan i da bi 59,67% ispitanih kupovalo više meda da im je životni standard bio veći. 

Grafikon 3. Uticaj životnog standarda na kupovinu meda 

 Izvor: Rezultati sprovedenog istraživanja iz primenjenog upitnika (videti prilog br. 1.) 

Standard predstavlja varijablu na koju se ne može uticati. Potrošnju možemo povećati boljom kombinacijom instrumenata marketinga u odgovarajući marketing miks.

 

[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]

                                   16K  59K  72K  46K  65K  22K  39K  158K