Home

Uvodna strana

 6.2         Učestalost konzumiranja meda 

Dobijeni rezultati pokazuju da najveći procenat domaćinstava, čak 45,16% konzumira med nekoliko puta nedeljno. Interesantno je da čak 37,09% ispitanika konzumira med svakodnevno, tako da se može zaključiti da  kod tog procenta ljudi to predstavlja naviku.   

Grafikon 1. Učestalost konzumiranja meda 

 Izvor: Rezultati sprovedenog istraživanja iz primenjenog upitnika (videti prilog br. 1.) 

Povećanom promocijom meda moglo bi se uticati  na sve kategorije ispitanika, u cilju češćeg konzumiranja meda što bi dovelo do veće potražnje za istim. Najveći efekat ostvario bi se na ispitanicima koji koriste med nekoliko puta nedeljno, a čine 45,16% ukupnog broja ispitanika.

 

6.3         Angažovanost članova porodice u kupovini meda 

Od ukupno anketiranih domaćinstava dobijeni su sledeći rezultati: najveći procenat se odnosi na kupovinu meda od strane žene, čak 43,54%, zatim sledi podjednaka kupovina od strane svih članova porodice. Uočava se da čak 56,46% ispitanika koje čine muškarci i deca ne učestvuju u kupovini meda.

Tabela 6. Angažovanost članova porodice u kupovini meda 

Redni broj

Angažovanost u kupovini meda

Broj domaćinstava

%

1.

muž

8

12,90

2.

žena

27

43,54

3.

deca

3

4,83

4.

neko drugi

8

12,90

5.

podjednako

16

25,81

 

ukupno:

62

100,00

Izvor: Rezultati sprovedenog istraživanja iz primenjenog upitnika (videti prilog br. 1.) 

Pakovanjem meda u tube ili male kutije interesantnog dizajna i vedrih boja uticalo bi se  na kupovinu meda od strane dece. 

 

6.4         Vremenski period najčešće kupovine meda 

Na postavljeno pitanje: ”U kom periodu godine najčešće kupujete med?”, dobilo se nekoliko tipova odgovora, što se može videti iz tabele br. 7. 

Tabela 7. Vremenski period najčešćeg korišćenja meda 

Redni broj

Vremenski period

Broj domaćinstava

%

1.

tokom cele godine

27

43,54

2.

zima

26

41,93

3.

zima - jesen

6

9,67

4.

jesen - proleće

2

1,61

5.

proleće

1

3,22

 

ukupno:

62

100,00

 Izvor: Rezultati sprovedenog istraživanja iz primenjenog upitnika (videti prilog br. 1.)  

Najveći procenat ispitanika, i to 43,54% , konzumira med tokom cele godine, a skoro isti procenat 41,93% konzumira med zimi.

Najveći broj ispitanika i to 56,46% ne kupuje med tokom cele godine. Da bi se uticalo na ovu grupu ispitanika sa ciljem kontinuiteta u kupovini meda, u promotivnim porukama treba isticati neophodnost konzumiranja meda tokom čitave godine kako bi lekovita svojstva meda imala potpuni zdravstveni efekat.

[1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]

                                   16K  59K  72K  46K  65K  22K  39K  158K